Zasady Rankingu

Jak powstał ten ranking?

Ranking firm został stworzony dzięki opiniom użytkowników mediów społecznościowych takich jak: Facebook, Google, Panorama Firm. Opiera się on na wiarygodnych opiniach, które pozostawili w sieci użytkownicy. Dzięki specjalnemu algorytmowi jesteśmy w stanie sprawdzić, która z firm cieszy się największym zaufaniem.

1. Pobieramy opinie na temat firm, które są zebrane z następujących stron:

logo Facebooka logo Google logo Panorama Firm

2. Dla każdej z tych stron zostaje wyliczona średnia ważona. Jest ona liczona według wzoru:

sr_wazona
  • H - współczynnik wiarygodności
  • X - podstawa logarytmu

3. Oceny cząstkowe (oceny dla portali) zostają porządkowane poprzez ich liniową transformację wg wzoru:

sr_arytmetyczna_znormalizowana_v2

4. Obliczona zostaje ocena końcowa wg wzoru:

sr_arytmetyczna

5. Otrzymany wynik jest porządkowany do przedziału [1,10] przez liniową transformację oceny końcowej wg wzoru:

sr_arytmetyczna_znormalizowana
  • OK_MAX - maksymalna ocena końcowa uzyskana w rankingu
  • OK_MIN - minimanlna ocena końcowa uzyskana w rankingu
  • N_MAX - przyjęta nowa maksymalna wartość (10)
  • N_MIN - przyjęta nowa minimalna wartość (1)

Przyjęte wartości:

  • H - 1.1
  • X - 10
  • WAGA GOOGLE - 3
  • WAGA FACEBOOK - 1
  • WAGA PANORAMA FIRM - 1
  • WYMAGANA LICZBA OCEN DO WIARYGODNOŚCI GOOGLE - 150
  • WYMAGANA LICZBA OCEN DO WIARYGODNOŚCI FACEBOOK - 100
  • WYMAGANA LICZBA OCEN DO WIARYGODNOŚCI PANORAMA FIRM - 10